poniedziałek, 14 października 2013

Makaron z jarmużem i halloumi.

Gdy mieszkałam jeszcze w Lublinie, kupienie jarmużu graniczyło z cudem, a marzył mi się od dawna. W Warszawie już, dzięki zakupom w Kooperatywie dostałam gratisową wielką garść jarmużu. Na pierwszy ogień postanowiłam go zrobić w bardzo mało skomplikowanej wersji - potraktowałam go jak szpinak. I wiecie co? Jest nawet lepszy od szpinaku - przepyszny! Jeśli więc będziecie mieli możliwość kupić jarmuż - nie wahajcie się, bierzcie go koniecznie!
MAKARON Z JARMUŻEM
przepis na 1 porcję
50 g makaronu pełnoziarnistego
2-3 liście jarmużu
50 g sera halloumi
łyżeczka oliwy z oliwek
2 ząbki czosnku
sól morska
pieprz

Makaron gotujemy al dente w osolonej wodzie. Liście jarmużu myjemy dokładnie, osuszamy i kroimy w paski. Na patelni rozgrzewamy oliwę, wrzucamy jarmuż. Dusimy go na niedużym ogniu przez około 3-4 minuty. Doprawiamy solą i pieprzem. Dodajemy posiekany drobno czosnek. Smażymy jeszcze przez około 2 minuty, dodajemy odcedzony makaron, po chwili całość przekładamy na talerz. Ser halloumi kroimy w plastry i krótko grillujemy z obu stron. Układamy go na makaronie.

17 komentarzy:

  1. nie jadłam jeszcze tego sera, ale to danie wygląda tak zachwycająco, że jak najszybciej wybiorę się do sklepu i przyrządzę na obiad :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tylko najpierw trzeba przeprowadzić się do warszawy i zdobyć jarmuż oraz taki ser ;d

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ser można kupić na allegro, i w Lidlu nawet czasem :) Z jarmużem faktycznie sprawa jest trudniejsza :)

      Usuń
  3. Sera halloumi nigdy nie jadłam, muszę koniecznie spróbować, bo dani prezentuje się bardzo apetycznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak to apetycznie wygląda! Nie jadłam nigdy tego sera, ale tutaj prezentuje się bardzo smakowicie; )

    OdpowiedzUsuń
  5. Siet! przeczytalam seler i nie wiedzialam co to jak to:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wyglada pysznie! Az jesc sie chce.
    O co dokladnie chodzi z Kooperatywą? Jak to wyglada? I co nowa osoba musialaby zrobic zeby w ten sposob zaopatrzyc sie w warzywa?

    OdpowiedzUsuń
  7. Wyglada pysznie! Az jesc sie chce.
    O co dokladnie chodzi z Kooperatywą? Jak to wyglada? I co nowa osoba musialaby zrobic zeby w ten sposob zaopatrzyc sie w warzywa?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja znalazłam na fejsbuku grupę Kooperatywy, która działa w moich okolicach. Ludzie organizują dostawy prosto od. rolników, dostawców, zbierają zamówienia. Dzięki temu ceny są bardzo atrakcyjne, a produkty świetnej jakości.

      Usuń
  8. Fajny przepis! A jakim serem można zastąpić halloumi jeśli nie znajdę go w sklepach? Nigdy się z nim nie spotkałam i nie mam pojęcia jak smakuje!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, nie będzie łatwo. Można ewentualnie pokusić się o oscypka, ale tego niewędzonego.

      Usuń
  9. Smakowita propozycja :). Widzisz, rozdałam jarmuż, a sama jeszcze nic z niego nie zrobiłam.

    A halloumi najlepsze jest od Yusufa ( info dla komentatorów ): https://www.facebook.com/groups/hellimpol/

    A kooperatyw spożywczych w stolicy jest dostatek: południowa, północna, rydz, saska kępa, grochowska i warszawska :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie nie wiem, jak w innych miastach - ale w większych pewnie też coś takiego działa.

      A jarmuż rób koniecznie! :)

      Usuń
  10. muszę spróbować - tym bardziej, że rośnie u moich rodziców w ogródku :D
    Pozdrawiam, R.

    OdpowiedzUsuń
  11. Sursell-Reviews: Is the Sursell website Legal to Use? Sursell is an online shop that deals in selling quality shoes to customers. It is an online retailer which is providing top quality footwear of astonishing styles.

    OdpowiedzUsuń